Kompas.com - 21/11/2017, 18:33 WIB
EditorAloysius Gonsaga AE

KOMPAS.com - Klub yang saat ini dibesut Rahmad Darmawan, T-Team, dipastikan tidak akan ambil bagian dalam kompetisi kasta tertinggi di Liga Malaysia. Berita tersebut diketahui melalui akun resmi instagram T-Team, yang menyatakan bahwa mereka akan berganti nama menjadi Terengganu II.

Mereka mengatakan bahwa mulai hari ini, tak ada lagi T-Team FC karena Terengganu yang akan tampil. Terengganu II bakal terlibat dalam kompetisi yang mulai bergulir tahun 2018.

Bubarnya T-Team kian menguatkan spekulasi soal kembalinya Rahmad Darmawan ke Liga Indonesia. Peluang dua klub yang sebelumnya mengintai pelatih dengan sebutan RD, Persib Bandung dan Sriwijaya FC, kembali terbuka.

Beberapa waktu lalu, RD dikabarkan tak akan ke Persib. Dengan begitu, pelatih asal Lampung tersebut kemungkinan besar akan kembali ke Sriwijaya FC.

Bersama tim berjulukan Laskar Wong Kito tersebut, RD sukses meraih gelar Liga Indonesia dan tiga trofi Piala Indonesia.

 

TERIMA KASIH ATAS SUMBANGAN & SOKONGAN SEMUA PIHAK SELAMA 10 TAHUN PASUKAN INI BERTAPAK DI MALAYSIA - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hari ini secara rasminya telah diumumkan bahawa tiada lagi T-Team FC sebagai kelab yang mewakili negeri Terengganu untuk bertanding di Liga Malaysia. T-Team bakal digantikan dengan Terengganu II bagi ditempatkan di Liga Perdana 2018. Kami dari pihak T-Team dengan penuh rasa hormat ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang telah banyak membantu T-Team sejak awal penubuhan pada 2006 yang asalnya hanyalah sebuah platform untuk mencungkil bakat-bakat bola sepak di negeri Terengganu sehinggalah kini T-Team berjaya menjadi sebuah pasukan yang berjaya bersaing di peringkat tertinggi di Malaysia. Syukur Alhamdulillah sepanjang tempoh pasukan T-Team ini berada di liga Malaysia, T-Team telah berjaya melahirkan ramai bintang muda dari Terengganu untuk mewakili pasukan ini dan juga berjaya di luar negeri bersama pasukan yang lebih besar malah berjaya menjadi wakil kepada pasukan negara. Kami juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada penyokong-penyokong yang tidak pernah penat menyokong jatuh bangun pasukan ini selama ini. Kami dari pasukan T-Team tahu dan sedar akan sokongan yang diberikan oleh penyokong-penyokong yang hadir ke stadium untuk menyokong pasukan ini sejak sekian lama. Kepada semua pemain, pihak kejurulatihan samaada yang masih ada bersama T-Team, dan juga pernah bersama T-Team, kami ucapkan ribuan terima kasih atas segala sumbangan dan perjuangan anda bersama pasukan ini selama ini. Kami juga ingin mengucapkan selamat maju jaya kepada semua yang masih aktif dalam bolasepak. Akhir kata, corgan kata "Tibang T-Team Tibang" bakal dikenang dan T-Team akan diingati sebagai sebuah pasukan yang kecil tetapi tetap mampu bersaing di persaingan tertinggi di Malaysia. Semoga berjumpa lagi! #TTEAMFC #SMALLTEAMBIGDREAM #TIBANGTTEAMTIBANG

A post shared by T-Team Fc Official (@tteamofficial) on Nov 21, 2017 at 12:28am PST

Dapatkan update berita pilihan dan breaking news setiap hari dari Kompas.com. Mari bergabung di Grup Telegram "Kompas.com News Update", caranya klik link https://t.me/kompascomupdate, kemudian join. Anda harus install aplikasi Telegram terlebih dulu di ponsel.



Video Pilihan

Sumber BolaSport
Rekomendasi untuk anda
26th

Tulis komentarmu dengan tagar #JernihBerkomentar dan menangkan e-voucher untuk 90 pemenang!

Syarat & Ketentuan
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE
Laporkan Komentar
Terima kasih. Kami sudah menerima laporan Anda. Kami akan menghapus komentar yang bertentangan dengan Panduan Komunitas dan UU ITE.

Terkini Lainnya

komentar di artikel lainnya
Close Ads
Lengkapi Profil
Lengkapi Profil

Segera lengkapi data dirimu untuk ikutan program #JernihBerkomentar.